محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 2
  • بازدید کل : 2013

لوله سیاه فولادی لوله گالوانیزه چیست


 

لوله فولادی سیاه و لوله فولادی گالوانیزه دو نوع لوله رایج هستند که برای انتقال مایع و گاز استفاده می شود. آنها چندین جنبه مشابه یکدیگر دارند و بسیاری از افراد یکی را با دیگری اشتباه می گیرند. تفاوت اصلی لوله فولادی سیاه و لوله فولادی گالوانیزه چیست؟ لوله فولادی سیاه و لوله گالوانیزه از فولاد ساخته شده اند، اما لوله گالوانیزه دارای روکش روی است در حالی که لوله سیاه اینگونه نیست و بنابراین لوله گالوانیزه گرانتر و بادوام تر است. برای حمل و نقل، لوله فولادی سیاه نسبت به لوله گالوانیزه راحت تر فرسایش می یابد و به همین دلیل برای حمل گاز مناسب تر است و لوله گالوانیزه برای حمل آب به جای گاز مناسب است.

لوله گالوانیزه پوشیده شده با یک لایه روی که باعث می شود قابلیت محافظت در برابر خوردگی بالاتری داشته باشد و به جلوگیری از تجمع رسوبات معدنی که باعث مسدود شدن لوله می شود کمک می کند. لوله گالوانیزه عمدتاً برای حمل آب برای تأمین ساختمان های خانگی و تجاری استفاده می شود. همچنین به دلیل جلوگیری از زنگ زدگی به عنوان قاب داربست عمل می کند. لوله فولادی سیاه به صورت بدون درز تولید می شود که آن را به نوع بهتری برای حمل و نقل گاز تبدیل می کند. می توان از آن برای سیستم اسپرینکلر آتش نشانی استفاده کرد زیرا می تواند از آتش سوزی بهتر از لوله گالوانیزه جلوگیری کند. از آنجایی که سطحی رنگ تیره دارد که در طی فرآیند ساخت توسط اکسید آهن تشکیل می شود، به آن لوله فولادی سیاه می گویند. تفاوت اصلی لوله فولادی و لوله گالوانیزه در سطح است. لوله فولادی مشکی بدون روکش و بدون بخار ساخته می شود و به همین دلیل برای انتقال گاز مانند پروپان و گاز طبیعی به ساختمان های مسکونی و تجاری کاربرد فراوانی دارد.

لوله گالوانیزه دارای روی روی سطح است بنابراین مواد معدنی با گذشت زمان پوسته پوسته می شوند و لوله را مسدود می کنند. این منجر به انفجار خواهد شد. با توجه به این موضوع، انتقال گاز توسط لوله های گالوانیزه خطرناک است، بنابراین اغلب در حمل آب استفاده می شود. از طرف دیگر لوله فولادی مشکی برای حمل و نقل آب مناسب نیست. لوله های فولادی سیاه رنگ در آب خورده می شوند و مواد معدنی لوله در آب حل می شود و خط را نیز مسدود می کند.

به طور کلی، لوله فولادی سیاه ارزانتر از لوله گالوانیزه است. این به دلیل پوشش روی روی لوله گالوانیزه و فرآیند ساخت آن است. لوله فولادی سیاه تعمیر و نگهداری کم است. برای اتصال هزینه کمتری دارد. لوله فولادی مشکی و لوله فولادی گالوانیزه از نظر بسیاری از افراد شبیه به هم به نظر می رسید. پس چگونه می توان این دو لوله را از هم متمایز کرد؟ در اینجا سه ​​روش اصلی وجود دارد. ابتدا می توانید رنگ لوله را بررسی کنید. لوله فولادی سیاه تیره تر از لوله گالوانیزه است. رنگ آن مشکی مسطح است در حالی که لوله گالوانیزه نقره ای و خاکستری است. دوم، لوله گالوانیزه معمولا برای حمل آب و لوله فولادی سیاه برای تحویل گاز استفاده می شود، شما می توانید تفاوت را با موادی که حمل می کنند تشخیص دهید. و در آخر، می توانید از سالی که لوله استفاده می شود، تشخیص دهید. لوله فولادی سیاه دیرتر از لوله گالوانیزه استفاده می شود. اگر لوله بعد از دهه 1950 نصب شود، احتمالاً فولاد سیاه است.



http://persianvalves.parsiblog.com/Posts/1/

 

  انتشار : ۳ آذر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 50

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما