محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 3
  • بازدید کل : 1956

آیا لوله پلی اتیلن برای آب آشامیدنی خوب است



لوله پلی اتیلن با چگالی بالا پلی اتیلن برای چندین دهه در کاربردهای آب غیر شرب مورد استفاده قرار گرفته است. به طور خاص، لوله پلی اتیلن اغلب برای اتصالات جوش داده شده ترجیح داده می شوند. در حالی که تجهیزات خاصی برای شکل دادن به جوش مورد نیاز است، جوشکاری نیاز به اتصالات جداگانه، یک منبع معمول نشتی و نفوذ آلاینده ها را از بین می برد. پلی اتیلن بسیار منعطف است و نسبت به پلیمرهای شکننده تر، می تواند در محل کار سخت تری را تحمل کند. انعطاف پذیری همچنین امکان چرخش در سیستم لوله کشی را بدون نیاز به اتصالات اضافی فراهم می کند.

برای آب آشامیدنی، لوله پلی اتیلن در ابتدا به کاربردهای خدمات آب سرد محدود می‌شد، زیرا فرمول‌های اولیه برای دمای بالای سیستم‌های آب گرم به اندازه کافی قوی نبودند. سپس تامین کنندگان پلی اتیلن متقاطع (PEX) را با استحکام برتر و عملکرد دمای بالا توسعه دادند. EX در کاربردهای گرمایش کف تابشی و به طور فزاینده ای در سیستم های آب گرم/سرد خانگی رایج است. اما همانطور که در سوال اولیه در بالا ذکر شد، اندازه لوله های موجود برای تاسیسات تجاری بزرگتر بسیار کوچک است. پلی اتیلن و PEX هر دو پلی اتیلن (PE) هستند، اما به دلیل خواص متفاوت آنها باید مراقب باشید که این دو ماده بسیار متفاوت با هم اشتباه گرفته نشوند.

پلی اتیلن را می توان برای آب گرم به عنوان یک لاینر در لوله های چند لایه استفاده کرد، جایی که استحکام توسط لایه لوله دیگری مانند آلومینیوم تامین می شود، اما لوله های چند لایه به تنهایی تمام مزایای عملکردی پلاستیک را ارائه نمی دهند.

نتیجه گیری و یافته های کلیدی:

لوله پلی اتیلن به طور گسترده توسط سازمان های استاندارد و آژانس های کد برای برنامه های کاربردی آب سرد قابل شرب تایید شده است در اینجا می توانید مقاله کاملی را از لوله های پلی اتیلن بخوانید. فرمولاسیون های پلی اتیلن با دمای بالا مدتی است که به طور گسترده در اروپا مورد استفاده قرار گرفته اند، اما تنها مواد کمی وجود دارد که دارای گواهی ANSI/NSF برای آب گرم خانگی در ایالات متحده هستند.

مطالعات تحقیقاتی مستقل مشخص کرده‌اند که آلاینده‌های شیمیایی از مواد لوله پلی اتیلن به آب مهاجرت می‌کنند و در تماس با خاک آلوده می‌توانند در لوله‌های پلاستیکی خاصی نفوذ کنند. با این حال، این مطالعات در مورد اثرات این آلاینده ها بر سلامت انسان قطعی نیستند.

کسانی که پیش بینی استفاده از لوله پلی اتیلن را دارند، به ویژه در کاربردهای آب گرم، باید از فروشندگان اطلاعات و گواهینامه هایی در مورد مهاجرت شیمیایی، طعم و بو و عملکرد در دمای بالا بخواهند.

کسانی که بیشتر نگران آلودگی شیمیایی هستند ممکن است ترجیح دهند به طور کامل از استفاده از پلاستیک چشم پوشی کنند، اما لوله های پلاستیکی دارای مزایای نصب، استفاده، هزینه و زیست محیطی قابل توجهی نسبت به مس هستند.

نتیجه گیری در مورد لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن نوعی لوله که به دلیل انعطاف پذیری، نفوذ ناپذیری بالا و وزن کم شناخته شده است، که از لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا ترموپلاستیک ساخته شده است و طبق استاندارد IS 4984 پاسخگوی بسیاری از مشکلات لوله کشی است. خانوارها، صنایع و کشاورزی. لوله ها برای حداکثر دمای آب +45 درجه سانتیگراد توصیه می شوند. همچنین می توان از آنها تا دمای محیط 45- درجه سانتیگراد استفاده کرد تا زمانی که دمای آب داخل لوله از دمای عملیاتی 27 درجه تجاوز نکند. لوله پلی اتیلن برای کاربردهای لوله‌های زیرزمینی، بالای زمینی، روی سطح، زیر آب و شناور، به ویژه در مورد انتقال سیال و گاز، جایگزینی خطوط لوله بتنی و فولادی کهنه شده، آزمایش شده‌اند. با طول عمر متوسط ​​بیش از 50 سال، پیوندهای مولکولی قوی آنها را مناسب و مناسب برای خطوط لوله با فشار بالا می کند. دلیل اصلی محبوبیت سیستم‌های لوله پلی اتیلن این واقعیت است که آنها ترکیب کاملی از چقرمگی، مقاومت در برابر خوردگی و مقرون به صرفه بودن هستند. از آنجایی که آنها غیر خطرناک هستند، در مورد آب آشامیدنی یک روش انتقال ترجیحی هستند.

hdpe pipe بر خلاف لوله‌های PVC، از طریق جوش به هم متصل می‌شوند و از این رو کاملاً همگن هستند و نیازی به استفاده از درزگیر لاستیکی یا مواد شیمیایی اتصال ندارند. با توجه به سیستم جوش همجوشی آنها، آنها به لنگرهایی نیاز ندارند که امکان حفاری ایمن تر در نزدیکی خط لوله را فراهم کند، این ویژگی به ویژه برای خطوط لوله گاز با فشار بالا مهم است. علاوه بر این، سیم‌پیچ‌های لوله پلی اتیلن نصب بدون ترانشه را دوست‌دار محیط‌زیست و کمتر مزاحم می‌کنند. سطح صاف داخلی و خارجی آنها اجازه می دهد تا اصطکاک کمی به جریان سیال وارد شود و حتی ذرات جامد نیز می توانند بدون انسداد زیاد جریان پیدا کنند.

سیستم های لوله پلی اتیلن به دلیل تطبیق پذیری زیاد و انعطاف پذیری بالا، در سراسر جهان برای کاربردهای بسیار متنوعی استفاده می شوند. از انتقال آب، گاز، فاضلاب، دوغاب، در سیستم‌های آبیاری روستایی گرفته تا خطوط تامین سیستم آتش نشانی، لوله‌های برق و ارتباط، کاربردها و کاربردهای لوله پلی اتیلن بسیار متنوع است. استفاده از لوله پلی اتیلن مزایای فنی و اقتصادی زیادی دارد. در مقایسه با لوله های معمولی معمولی. نه تنها می توان آنها را به راحتی از یک مکان خاص جدا کرد، بلکه می توان آنها را در مکان های مختلف به راحتی استفاده کرد. اگر در فشار و دمای کاری معمولی استفاده شود، لوله پلی اتیلن در مقایسه با لوله‌های PVC، GI، فولاد، سیمان و سایر لوله‌ها بیش از 50 سال عمر می‌کنند.

منبع مقاله

  انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 99

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما