محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 6
  • بازدید کل : 1960

لوله مانیسمان


تولید لوله مانیسمان
لوله کشی  لوله مانیسمان به صورت یک تکه فولادی استوانه ای شکل به نام بیلت شروع می شود. در حالی که هنوز گرم است ، بیلت ها با یک سنبه در مرکز سوراخ می شوند. مرحله بعدی نورد و کشش بیلت توخالی است. بیلت به طور دقیق نورد شده و کشیده می شود تا زمانی که با طول ، قطر و ضخامت دیواره مطابق سفارش مشتری مطابقت داشته باشد.

برخی از انواع  لوله مانیسمان به دلیل ساخت خود سخت می شوند ، بنابراین عملیات حرارتی پس از تولید مورد نیاز نیست. برخی دیگر نیاز به عملیات حرارتی دارند. با مشخصات نوع لوله مانیسمان مورد نظر مشورت کنید تا بدانید آیا به عملیات حرارتی نیاز دارد یا خیر.

دیدگاه های تاریخی و موارد استفاده برای لوله های مانیسمان جوش داده شده
ERW و لوله های فولادی مانیسمان امروزه به عنوان جایگزین هایی وجود دارد که عمدتاً به دلیل ادراکات تاریخی است.

به طور کلی ، لوله جوش داده شده ذاتاً ضعیف تر در نظر گرفته می شود زیرا شامل یک درز جوش است.  لوله مانیسمان فاقد این عیب ساختاری بود و ایمن تر در نظر گرفته شد. در حالی که درست است که لوله جوش داده شده دارای یک درز است که از نظر نظری آن را ضعیف تر می کند ، تکنیک های تولید و رژیم های تضمین کیفیت هر یک تا حدی بهبود یافته است که لوله جوش داده شده در صورت عدم تحمل بیش از حد ، به دلخواه عمل می کند. در حالی که مزیت ظاهری مشخص است ، نقد لوله های بدون درز این است که فرآیند نورد و کشش ضخامت دیوار نامناسبی در مقایسه با ضخامت دقیق تر ورق های فولادی برای جوشکاری ایجاد می کند.

استانداردهای صنعتی که بر تولید و مشخصات ERW و لوله های فولادی بدون درز حاکم است ، هنوز هم این تصورات را منعکس می کند. به عنوان مثال ، لوله کشی بدون درز برای بسیاری از کاربردهای فشار بالا و درجه حرارت بالا در صنایع نفت و گاز ، تولید برق و داروسازی مورد نیاز است. لوله های جوش داده شده (که به طور کلی ارزان تر است و بیشتر در دسترس است) تا زمانی که دما ، فشار و سایر متغیرهای سرویس از پارامترهای ذکر شده در استاندارد قابل اجرا فراتر نرفته باشد.

در کاربردهای سازه ای ، هیچ تفاوتی در عملکرد بین ERW و لوله های فولادی مانیسمان وجود ندارد. در حالی که این دو را می توان به جای یکدیگر تعیین کرد ، منطقی نیست که لوله جوش داده ارزان تر به همان اندازه خوب کار کند.

روش خرید خوب برای لوله های فولادی جوش داده شده و بدون درز
نکته مهمی که باید برای پروژه های لوله کشی برای یک پروژه مشخص شود این است که کتابهای مشخصات (مانند کتابهایی که توسط ASTM ، ASME ، ANSI و API ارائه شده است) که مهندسان از آنها برای راهنمایی مشخصات استفاده می کنند ، فقط درجه لوله ها را بدون ارجاع فهرست می کنند. این که آیا آنها از طریق ERW یا لوله های بدون درز تولید می شوند. همه گریدها را نمی توان با هر دو روش تولید کرد.

به عنوان مثال ، اگر مهندسی لوله جوش داده شده با قطر خارجی بزرگ و ضخامت دیواره را مشخص کند ، بدون اینکه تولید آن غیرممکن باشد ، ممکن است اختلاط احتمالی ایجاد شود. این خطا تا زمانی که سفارش خرید داده نشود ، بی توجه خواهد بود ، در این زمان یک تامین کننده لوله به مشتری اطلاع می دهد که سفارش به صورت نوشته شده انجام نمی شود.

منبع

  انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 116

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما